Waarom wordt er een bijkomende bijdrage gevraagd?

Naar aanleiding van de huidige economische omstandigheden, met name de stijgende kosten in het algemeen, de loonindexaties, achterblijvende en ontoereikende indexaties van het terugbetaaltarief van de dienstencheques door de overheid, etc. zien ook wij bij De HuisHulp ons genoodzaakt een administratieve bijdrage te vragen om een goede en gezonde werking te kunnen blijven garanderen én onze HuisHulpen te blijven verwennen met vele extra’s.


We zijn bewust bij de laatste kantoren om administratieve kosten in te voeren. We hebben ook altijd gezegd dat áls we ermee starten we bij de goedkoopste willen zijn in vergelijking met andere dienstenchequebedrijven, rekening houdend met het feit dat ook voor jullie de kosten tegenwoordig stijgen. Bij het opmaken van een vergelijkende studie blijkt dat sommige kantoren wel erg hoge kosten aanrekenen, per dienstencheque/uur of met een vast tarief. We berekenden voor elke werkregeling de impact.

Hoe werkt het?

Per kwartaal zal een factuur opgemaakt worden die in principe per e-mail of desgewenst per post zal worden overgemaakt.

Hoeveel bedraagt de bijdrage?


Bij De HuisHulp hebben we ervoor gekozen om bij de goedkoopste te zijn en per adres een tarief te hanteren van 1,50 euro per dienstencheque/uur. We geloven dat dit een aanvaardbare bijdrage is. Samen met de 10 euro voor een dienstencheque betekent dit nog steeds zeer goedkope hulp.

Zijn wij hier fan van?



Nee! 🤦🏼‍♂️ We hadden het ook liever anders gezien. Deze facturatie brengt voor ons immers extra werk en kosten met zich mee. Maar we willen de sector en het bedrijf gezond houden zodat we onze HuisHulpen vele extra’s kunnen blijven geven die ze wel écht verdienen. We hopen te kunnen rekenen op jullie begrip! ☺️